Prva stran
Članki
Download
File Manager
Forum


Vabljeni na
nov forum !


www.elektron.si

Elektro-N :: Poglej temo - Poraba hladilnika/zamrzovalne omare
Kazalo po Elektro-N forumu Elektro-N

 
 Pomoč pogostih vprašanjPomoč pogostih vprašanj   IščiIšči   Seznam članovSeznam članov   Skupine uporabnikovSkupine uporabnikov   Registriraj seRegistriraj se 
 Tvoj profilTvoj profil   Prijava za pregled zasebnih sporočilPrijava za pregled zasebnih sporočil   PrijavaPrijava 

Poraba hladilnika/zamrzovalne omare

 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo    Kazalo po Elektro-N forumu -> Energetika
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
MadMax
Častni član
Častni član


Pridružen/-a: Sun Sep 2002 23:05
Prispevkov: 678
Kraj: Črnomelj

PrispevekObjavljeno: Thursday, Aug 03, 2006 0:14    Naslov sporočila: Poraba hladilnika/zamrzovalne omare Odgovori s citatom

Pred kratkim sem se spravil k merjenju porabe 15 let stare zamrzovalne omare, kateri se več kot 10 let ni ugasnil kompresor (razen ob izpadu elektrike ali odmrzovanju), ker sem že dlje časa sumil, da je odgovorna za nadpovprečen račun za elektriko.

Po mojih predvidevanjih naj bi kompresor, deklariran na 130W pri takem delovanju "žrl" cca 100W, saj nekak po predvidevanjih ni polno obremenjen, slabi izolaciji navkljub (komaj -19°C v notranjosti).
A glej ga zlomka, zadeva porabi dobrih 250W !!
Kako je to možno, če zna kdo razložit?

Potem sem se spravil merit še porabo muzejskega Gorenjevega hladilnika z deklarirano 90W-nim Danfossovim kompresorjem, kateri pa žre dobrih 180W...

Kako je lahko poraba 2x večja od deklarirane?

Meril sem tok z digitalnim multimetrom in iz izmerjenega toka in napetosti računal porabo.
Napaka zaradi inštrumenta je zanemarljiva, saj sem se nato spravil še k merjenju ostalih porabnikov (klima, nova zamrzovalna omara, TVji, primerjava z vrednostjo ki jo izmeri UPS, žarnico kot čisto ohmsko upornost...) in vrednosti so odstopale res minimalno.
Aja, pri novi zamrzovalni so izmerjene vrednosti še za petino pod deklariranimi (80÷100W pri deklariranih 130), pri čemer je zanimivo še to, da nižja ko je temperatura v zmrzovalniku, manjša je poraba (110W pri -15 in 80W pri -35 stopinjah Celzija).

Mislim... WTF?!?
Ideje?
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
reber
Administrator
Administrator


Pridružen/-a: Sat Dec 2001 1:00
Prispevkov: 3374
Kraj: Bled

PrispevekObjavljeno: Thursday, Aug 03, 2006 1:20    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Ideje?
Ja, stare hladilnike in zamrzovalnike na odpad v reciklažo in nakup novih varčnih v razredu A. Nakup bo poplačan v nekaj letih glede na sedanje stanje.
Taka je ta zadeva: če v hladilnem sistemu manjka plina, bo zadeva slabo hladila, zato pa bo morala delovati dalj časa, lahko tudi neprestano pa še vedno ne bo dosegalo temperature v vročih poletnih mesecih. Kompresor je tudi že obrabljen, tako da ne deluje več rentabilno. Izolacija je verjetno slaba, tako da so izgube precej velike. No, na koncu ugotoviš, da je poraba elektrike tako visoka, da znese vsaj 10 ali 15 tisočakov letno nad pričakovano porabo. Že tako hladilne naprave požrejo najmanj nekaj tisočakov elektrike, če pa je poraba 2x ali 3x višja, pa je to že delna katastrofa. V 5 letih ali še prej, je poplačan nakup nove hladilne naprave že samo s prihrankom električne energije, oziroma stroškov zanjo.
Tudi pri nas smo imeli pred leti eno staro zamrzovalno omaro, ki pa je na koncu samo še žrla elektriko, hladila pa tako slabo, da ni dosegala dovolj nizke temperature, kljub neprestanemu delovanju. Nova hladilna naprava pokuri zelo malo, kompresor pa deluje precej poredko. Seveda je bila kupljena debelostenska in v razredu A, znamka Gorenje, jasna stvar, kompresor je pa itak Danfoss.
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
MadMax
Častni član
Častni član


Pridružen/-a: Sun Sep 2002 23:05
Prispevkov: 678
Kraj: Črnomelj

PrispevekObjavljeno: Thursday, Aug 03, 2006 3:41    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Pa saj to vse vem, ni treba mojo pesnitev z drugimi besedami ponavljat...
Kot napisano, zamrzovalna omara je že nova v obratovanju (se bo izplačala v 3 letih glede na staro).
Če še enkrat poudarim vprašanje: kako ima lahko kompresor porabo še enkrat toliko kot je nazivna moč?
In podvprašanje, kako da je pri novem aparatu poraba manjša od nazivne?
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
croco
Štromar
Štromar


Pridružen/-a: Wed Mar 2006 9:42
Prispevkov: 14
Kraj: Nova Gorica

PrispevekObjavljeno: Thursday, Aug 03, 2006 11:25    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Za kompresor lahko rečem, da napisana moč velja za max. obremenitev. Za delovanje zamrzovalnika je razumljuvo da je obremenjen tako malo, saj pri temperaturi -35 C deluje v vakumu oz. nižjih tlakih. Hladivo v hladilniku se s temperaturo krči in zato tlak pada in s tem je potrebno kompresorju manj delat.
Mogoče za info: Največ kompresorjev zamrzovalnikov se pokvari takoj po prvem zagonu od čiščenja (odtaljevanja). Takrat je kompresor najbolj obremenjen in deluje na višjih tlakih in takrat je MAX. obremenjen. icon_razz.gif
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Jani_
Znanstvenik
Znanstvenik


Pridružen/-a: Tue Apr 2003 15:44
Prispevkov: 93

PrispevekObjavljeno: Thursday, Aug 03, 2006 20:19    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Mogoče pa ima nova škrinja inverter in prilagaja število obratov glede na temperaturo??? icon_rolleyes.gif

LP, Jani

Naj treeeeeseeeee!!!!!!
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
reber
Administrator
Administrator


Pridružen/-a: Sat Dec 2001 1:00
Prispevkov: 3374
Kraj: Bled

PrispevekObjavljeno: Thursday, Aug 03, 2006 20:57    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

@MadMax
Kaj sem ponovil za tabo? mogoče sem kakšno stvar pritrdil, drugače pa nisem ničesar ponovil za tabo.
Kompresor ima tudi kakšen cos fi pa si mogoče zmeril narobe, oziroma dobil napačen rezultat, ni pa nujno. Najbolj točno boš vedel, če bi zadevo priključil preko električnega števca in to tistega starega mehanskega, to je še najbolj točna meritev.
Lahko je star kompresor v tako slabem stanju, da zato žre več elektrike, novi pa imajo še reszervo. Sicer pa sem o obrabljenem kompresorju že napisal v prejšnjem odgovoru (nisem ponovil za tabo)
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
MadMax
Častni član
Častni član


Pridružen/-a: Sun Sep 2002 23:05
Prispevkov: 678
Kraj: Črnomelj

PrispevekObjavljeno: Thursday, Aug 03, 2006 22:11    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

croco:
Hvala za pojasnilo.

Jani_:
Ne, ni inverter icon_wink.gif

reber:
Ja, stare hladilnike in zamrzovalnike na odpad v reciklažo in nakup novih varčnih v razredu A. Nakup bo poplačan v nekaj letih glede na sedanje stanje.
Nova zamrzovalna omara, ki je prevzela nalogo stare Gorenjeve je Candy v energijskem razredu A+, nakup bo poplačan v cca treh letih (stara je po meritvah pokurila 2200kWh/letno, nova je deklarirana 270kWh/letno).

Taka je ta zadeva: če v hladilnem sistemu manjka plina, bo zadeva slabo hladila, zato pa bo morala delovati dalj časa, lahko tudi neprestano pa še vedno ne bo dosegalo temperature v vročih poletnih mesecih. Kompresor je tudi že obrabljen, tako da ne deluje več rentabilno. Izolacija je verjetno slaba, tako da so izgube precej velike.
Ok, izgube plina res nisem omenil. Da pa je izolacija slaba, sem pa napisal, žal pa nisem poudaril, da je praktično zanič (je premočena). Še vedno pa nimam odgovora, kako je možno, da kompresor kuri 2x nazivno moč. Na dotični odpisani omari in tudi na starem hladilniku, ki pa je zaradi "backup" uporabe in obratovanja en mesec letno še vedno v funkciji.

No, na koncu ugotoviš, da je poraba elektrike tako visoka, da znese vsaj 10 ali 15 tisočakov letno nad pričakovano porabo. Že tako hladilne naprave požrejo najmanj nekaj tisočakov elektrike, če pa je poraba 2x ali 3x višja, pa je to že delna katastrofa. V 5 letih ali še prej, je poplačan nakup nove hladilne naprave že samo s prihrankom električne energije, oziroma stroškov zanjo.
To ugotovitev sem napisal že v prvem postu. Ne 10÷15, ampak cca 40 Prešernov nad. Že omenjen čas poplačila nove naprave 3 leta.

Tudi pri nas smo imeli pred leti eno staro zamrzovalno omaro, ki pa je na koncu samo še žrla elektriko, hladila pa tako slabo, da ni dosegala dovolj nizke temperature, kljub neprestanemu delovanju.
Ugotovitev enaka moji, le z drugimi besedami. No, saj si napisal "tudi pri nas"...

Nova hladilna naprava pokuri zelo malo, kompresor pa deluje precej poredko. Seveda je bila kupljena debelostenska in v razredu A, znamka Gorenje, jasna stvar, kompresor je pa itak Danfoss.
A+, Candy, še izkazal sem začudenje, da porabi pod deklarirano vrednostjo (Gorenja se če se le da, ne dotaknem več - TV, pralni stroj, vgradni hladilnik, štedilnik... Vse kupljeno novo, pa kup problemov že po letu-dveh). Danfoss pa itak ni omembe vredno boljši od NEC-a, celo Samsung-a. Le ime je bolj zveneče. NEC je celo med najtišjimi kompresorji.

Kompresor ima tudi kakšen cos fi pa si mogoče zmeril narobe, oziroma dobil napačen rezultat, ni pa nujno. Najbolj točno boš vedel, če bi zadevo priključil preko električnega števca in to tistega starega mehanskega, to je še najbolj točna meritev.
Se strinjam da ima zadeva kakšen cos fi, prav tako pa ga imajo omenjene naprave, ki sem jih omenil pri opisu načina meritve. Da bi ravno tadva kompresorja imela cos fi 0.5, vse ostale naprave pa 1? Verjetnost minimalna.

Lahko je star kompresor v tako slabem stanju, da zato žre več elektrike, novi pa imajo še reszervo. Sicer pa sem o obrabljenem kompresorju že napisal v prejšnjem odgovoru (nisem ponovil za tabo)
Star kompresor ima zaradi obrabe po logiki kvečjemu manjšo porabo, če ne dosega več prvotno začrtanih tlakov, torej ne more več biti polno obremenjen.

Vseeno hvala za trud, pa oprosti če sem ti s "ponavljanjem za mano" stopil na boleč žulj. Žal si, resnici na ljubo, ovinkaril, konkretnih odgovorov pa ti nekak le ni uspelo zapisat v pesnitev.

Lp
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
reber
Administrator
Administrator


Pridružen/-a: Sat Dec 2001 1:00
Prispevkov: 3374
Kraj: Bled

PrispevekObjavljeno: Thursday, Aug 03, 2006 22:43    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

S tem zadnjim odgovorom si dokazal, da si ti ponavljal za mano, no, sedaj pa dokaži nasprotno in citiraj ter primerjaj ... možno pa je, da sem ponavljal za tabo tvoje misli, ki pa jih v tvoje vprašanje in opis nisi vključil, tako da ...
Da se greš poglabljat v domnevno ponavljanje ... verjetno so deževni dnevi povzročili višek časa ...
Da si se v ponavljanje tako zelo poglobil, je bolj verjetno, da je tebi nekdo stopil na žulj.
Mogoče sem res ovinkaril, ampak temu bi lahko rekel tudi posplošene trditve, saj kaj več težko rečem, saj so tukaj samo tvoji podatki - rezultati meritev in tvoje trditve, ki pa ni nujno da so točne. Potem ostane samo še ugibanje kaj bi lahko bilo.
Če nisi z nobenim odgovorom zadovoljen, ti jih ni treba brati, po drugi strani pa, si mar mislil, da bomo odgovore kar stresli iz rokava? ti imaš svoj hladilnik pred nosom, naredil si teste, mi pa imamo samo tvoje izjave.

Glede obrabljenega kompresorja, je res, da ne dosega visokih tlakov, ampak to še ne pomeni, da bo zato tekel bolj razbremenjeno. Kompresor, oziroma motor kompresorja je lahko tudi v električni okvari, mednavojni stik, oziroma delni mednavojni stik in podobno. Lahko je delno v stiku s startnim navitjem, lahko pa je tudi jedro motorja začelo nekako razpadat ali kakorkoli drugače spremenilo svoje feromagnetne lastnosti, razpadanje laka in posledično zato vrtinčni tokovi v jedru. Najbrž bi odkril vzrok, če bi kompresor odprl in natančno pregledal. Če je poraba skoraj dvojna je skoraj nemogoče, saj bi navitje zgorelo, pa tudi klikson bi izklapljal. Klikson na kompresorju je dokaj natančen in služi tudi za pretokovno zaščito. Če bi tekel večji tok v motor bi se le ta bolj pregreval in še dodatno ogreval klikson. Klikson pa ima v svoji notranjosti grelo, da na ta način meri tok in pri prevelikem toku izklopi bimetalni kontakt. Jasno je tudi, da bo še prej odklopil, če bo temperatura okolice višja, to je temperatura kompresorja. Lahko je tudi klikson v okvari, da so se zlepili kontakti in zato zaščita ne deluje več, motor veselo vleče večji tok, navitje pa ravno toliko da še ne pregori. Če je meritev pravilna, je gotovo motor v okvari.
Glede Gorenjevih aparatov imaš verjetno veliko smolo, jaz pa trdim nasprotno: zelo sem zadovoljen z Gorenjevimi izdelki, delujejo zelo dobro in zelo zanesljivo, zato bom tudi v prihodnje kupoval Gorenjeve izdelke. Omenil si Samsung ... pred enim tednom je kolega kupil dva samsungova hladilnika in lahko rečem, da je to vrhunska šlamparija, saj tako slabih izdelkov že dolgo nisem videl, tako malomarno sestavljeno, da je groza. Začuda hladilnika delujeta, vprašanje pa je, koliko časa bosta delovala. Kolega ima to za v apartmaje doma, prej je imel ene nepoznane Melanie in nista zdržala 3 leta, ko sta odpovedala. Mogoče je krivo to, da ko ni ljudi v apartmaju izklopi hladilnik.
Meritev porabe pa res še nikoli nisem meril, koliko odstopa od nazivne.
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
ro-bi2
Profi
Profi


Pridružen/-a: Tue Jul 2005 22:44
Prispevkov: 237

PrispevekObjavljeno: Friday, Aug 04, 2006 7:02    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Prej je nekdo omenil cos fi?
Iz izkušenj povem, da nekateri dajejo podatke o izhodni moči motorja, drugi pa o porabljeni- ni pa to nikjer razvidno.
Bi bilo pa čudno, da bi bilo za 50% razlike?
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
u2
Profi
Profi


Pridružen/-a: Wed Apr 2006 21:38
Prispevkov: 134

PrispevekObjavljeno: Friday, Aug 04, 2006 9:32    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Po mojem bi bilo logično, da ti na ploščici motorja ali kompresorja, karkoli že, napišejo porabo, saj ti to služi pri dimenzioniranju imštalacije. Mogoče se smešno sliši v primeru hladilnika, ko pa priklapljaš recimo 50kW motor na kablu dolžine 50m je pa to že bolj logično. Poleg tega bi morala biti enkrat moč podana v W, drugič pa v VA, ali ni tako? Potem cosf ni več vprašljiv.
Sicer se pa tudi meni zdi čudna tista poraba, ki je za 50% večja.
Tudi jaz sem imel primer zamrzovalnika, ki je poleti stalno brenčal in požrl veliko preveč, nisem pa meril trenutne porabe. Kaj pa če je pri porabi že upoštevano, da naj bi se kompresor vsake toliko izključil? Ne vem, ali je to slučajno res že nekdo pred mano napisal, če je, mi oprostite, da ne bo slabe volje s ponavljanjem, ostale poste sem bral že pred par dnevi in sem že pozabil kaj vse je bilo napisano.
Sicer pa za vspodbudo, poletja je izgleda konec in vse hladilne naprave se bodo oddahnile!! Saj ni res, ali pa je!!!

LP
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
pirpy
Profi
Profi


Pridružen/-a: Tue Jun 2004 15:22
Prispevkov: 147
Kraj: Topolšica

PrispevekObjavljeno: Friday, Aug 04, 2006 16:13    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

LP Mislim da z digitalnim A metrom nisi pravilno izmeril porabe zaradi kondenzatorja v kompresorju ki verjetno po letih delovanja njegova kapaciteta ni vec usklajena z navitjem icon_rolleyes.gif .tudi sam sem pred kaksnim letom meril porabo skrinje ki je imela deklarirano moc 190 W nameril sem pa 350 W kar ne more biti res.Ali pac?
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
reber
Administrator
Administrator


Pridružen/-a: Sat Dec 2001 1:00
Prispevkov: 3374
Kraj: Bled

PrispevekObjavljeno: Friday, Aug 04, 2006 18:03    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Preberite si malo nekaj povezav, kjer pišejo zanimive stvari glede pogonov kompresorja, oziroma krmiljenja motorja, porabe in podobno. Nekatere stvari so res že pikolovske v detajle, kot na primer v http://www.willas-array.com/as_pdf/AN1354.pdf glede PTC upora, kjer prihranimo cca 2W

http://www.lmphotonics.com/single_phase_m.htm
http://www.tpub.com/neets/book5/18d.htm
http://power.mcmaster.ca/szabados/courses/3pi4/notes/sphmotors.pdf
http://en.wikipedia.org/wiki/Electric_motor
http://www.designnews.com/article/CA486922.html
http://www.electricmotors.machinedesign.com/guiEdits/Content/bdeee11/bdeee11_7.aspx

Nekaj povezav, kjer je marsikaj opisano o enofaznih indukcijskih motorjih.
Še ključne besede: "single phase induction motor" in pa "refrigerator compressor motor"
V nekaj minutah se najde precej uporabnih zadetkov, branje teh zadetkov pa vzame precej več časa. Mogoče se bo pa le našel odgovor icon_wink.gif
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
fosil
Profi
Profi


Pridružen/-a: Mon Feb 2005 15:54
Prispevkov: 159
Kraj: Celje

PrispevekObjavljeno: Friday, Aug 04, 2006 20:18    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Žal sem samo enkrat v življenju imel priliko prečitati vse o hladilni tehniki v neki strokovni literaturi. Iz prebranega sem spoznal, kako občutljiva tema so ti sistemi. Sprememba enega parametra znotraj sistema se drastično odraža na delovanje. Če vzamemo za primer malenkostno uhajanje izobutana ali morda freona 12 v dobi 10 let je jasno, da je učinek hlajenja močno zmanjšan. Treba je vedeti, da v takšnem sistemu ni več plina, kot v vžigalniku za cigarete in se dozira v gramih po 15 minutnem vakumiranju. Vakum je samo nekaj pascalov! Seveda je še kup drugih stvari, kot z vodo prepojena izolacija.....

Moje mišlenje o vprašanju porabe pa je naslednje. Mislim, da so motorji kompresojev predimenzionirani. Zato se po desetletju in več delovanja pojavljajo tako drastične meritve, brez pregorelih navitij. Zakaj tako? Serviserji bi imeli polne roke dela, če bi denimo termična zaščita reagirala prehitro. Proizvajalcu je pač lažje napisati porabo energije za nov izdelek in v navodilo za uporabo navesti recimo: življenska doba izdelka je recimo 6 let. Tole zadnje je verjetno napisano v manjšem tisku.

Po mojih predvidevanjih naj bi kompresor, deklariran na 130W pri takem delovanju "žrl" cca 100W, saj nekak po predvidevanjih ni polno obremenjen, slabi izolaciji navkljub (komaj -19°C v notranjosti).
A glej ga zlomka, zadeva porabi dobrih 250W !!
Kako je to možno, če zna kdo razložit?

Če je v sistemu premalo plina je možno! Zakaj?
Kompresor utekočini plin, ki gre nato skozi kondenzator (tanke cevke na zadnji strani), da odda toploto. pot nadaljuje skozi filter in pride do dize, ki je vgrajena pred izparilec. V izparilcu tekoči plin zavre zaradi manjšega tlaka. Za vrenje črpa toploto iz notranjosti skrinje. Ta plin kompresor posesa na svoji sesalni strani.
Če je plina premalo, se zgodi naslednji neprijetni dogodek. Tekoči plin zavre že pred dizo! Ker so cevke pred dizo zelo tanke, je to še najbolj podobno zamašitvi. Pretok v celotnem sistemu je zelo zmanjšan. Na ta način pride do večje ali manjše preobremenitve kompresorja, kot si sam lahko izmeril.


Aja, pri novi zamrzovalni so izmerjene vrednosti še za petino pod deklariranimi (80÷100W pri deklariranih 130), pri čemer je zanimivo še to, da nižja ko je temperatura v zmrzovalniku, manjša je poraba (110W pri -15 in 80W pri -35 stopinjah Celzija).

Pri -15 si povsem pravilno izmeril večjo porabo. Namreč, utekočinjen plin se pri določenem tlaku upari. Manjša kot je razlika temperatur, manjša je potrebna moč kompresorja. Se pravi od -15 do vreliđča plina je bistveno večja razlika kot -35 do vrelišča.

Upam, da si razumel in oprosti, ker sem spregledal vprašanja!

LP
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
croco
Štromar
Štromar


Pridružen/-a: Wed Mar 2006 9:42
Prispevkov: 14
Kraj: Nova Gorica

PrispevekObjavljeno: Saturday, Aug 05, 2006 21:27    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Če je plina premalo, se zgodi naslednji neprijetni dogodek. Tekoči plin zavre že pred dizo! Ker so cevke pred dizo zelo tanke, je to še najbolj podobno zamašitvi. Pretok v celotnem sistemu je zelo zmanjšan. Na ta način pride do večje ali manjše preobremenitve kompresorja, kot si sam lahko izmeril.

Ne morem se strinjati s trditvijo, da če manjka plin v hladilnem sistemu tekoči plin že zavre pred dizo (sploh ni kondenzacije - kondenzator je mrzel), takrat je kompresor minimalno obremenjen (deluje v podtlaku) in kvečjemu deluje zato ker ne more došeči ustrezne temperature, ki bi povzročila izklop kompresorja.

Ko je temperatura v zamrzovalniku -20°C je temperatura hladiva R - 134a približno - 30°C in absolutni tlak 0,85 bar, pri temperaturi +20°C je temp. hladiva + 10°C in tlak 4,15 bar. Zato je logično, da pri manjših temperaturah rabi manj moči in je manj obremenjen.

Moja trditev da kompresor porabi več energije je mogoče v tem:
- da je sistem prepoln hladiva (če je bil kdaj izvršen poseg v sistem - dodano hladivo)
- da se je z leti zmanjšala pretočnost v dehidratorju - vlaga v hladilnem sistemu
- umazan, zaprašen kondenzator in (ali) prevroča okolica > +35°C.

Moč kompresorja nima vpliva pri izolaciji zamrzovalnika, saj je že pri vgradnji pravilno dimenzioniran. Izolacija in tesnenje vrat (guma okrog vrat, ledene obloge...) lahko vpliva samo na pogostost vklaplanja in število ur obratovanja.
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
reber
Administrator
Administrator


Pridružen/-a: Sat Dec 2001 1:00
Prispevkov: 3374
Kraj: Bled

PrispevekObjavljeno: Saturday, Aug 05, 2006 23:43    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Stari hladilniki so lahko imeli celo malce predimenzionirane kompresorje. Sicer je to malo verjetno, bolj verjetno pa je to, da je bila meritev napačna, saj so imeli stari kompresorji zelo velik cos fi, lahko tudi 0,5. Današnji kompresorji imajo vgrajen kondenzator za kompenzacijo, kar pomeni veliko boljši cos fi. O tem sva danes debatirala s kolegom, ki se na te zadeve zelo dobro razume. Da pa je tole še najbolj mogoče potrjuje dejstvo, da je bila meritev opravljena na enem starem kompresorju in enem novem, ni pa bila opravljena meritev na nekem kompresorju pred 5 ali več leti in danes, kar pomeni, da ni nobenega dokaza o povečanem toku, oziroma porabi.
Kar se tiče cos fi, je jasno, da še je le ta nizek, je zato tok toliko večji, ker pa ni v fazi z napetosjo, ne moremo kar množiti napetosti in toka, ker pa je cos fi neznan, ga pač ne moremo in ne vemo kako, uporabiti v izračunu. Izračun sicer velja za vsoto delovne in jalove energije, oziroma za navidezno moč.
Kot sem že napisal v enem postu zgoraj, bi bila najbolj natančna meritev s tarifnim števcem, saj ta meri delovno energijo. Meritve s še tako natančnimi inštrumenti so sicer lahko tudi natančne, vendar izračun ni pravilen, če ni upoštevan cos fi.
Povečani porabi seveda pripomore visoka temperatura okolice in to tudi za 10-20% lahko tudi več.
MadMax, upam, da ti nismo stopili na kakšen žulj, kar se tiče tvojih natančnih meritev ... tudi na drugih napravah. Mimogrede, primerjal si meritve tudi s TV, vendar tukaj primerjava nikakor ni na mestu, saj je TV s stikalnim usmernikom - pretvornikom, bistveno drugačen porabnik od močno induktivnega kompresorja. Pri stikalnih napajalnikih je krivulja toka zelo zelo drugačna.
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
MadMax
Častni član
Častni član


Pridružen/-a: Sun Sep 2002 23:05
Prispevkov: 678
Kraj: Črnomelj

PrispevekObjavljeno: Sunday, Aug 06, 2006 2:31    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Evo, spet so deževni dnevi in spet imam preveč časa ter komaj čakam da mi skačejo po žuljih... Ampak to naj ne bi bil predmet te debate, zatorej back on topic, z ponovljenimi meritvami ter dodanimi komentarji, opisi...

Moj postopek merjenja je bil glede na tole zadevščino več kot zadovoljivo natančen, če seveda tole napravico smatrate primerno kot vsaj zasilno referenco. Napaka meritve je bila samo to, da sem z digitalnim multimetrom izmeril VA, ne pa W, kar pri starih zadevah s slabim cos fi nanese nekaj razlike. (pirpy: verjetno je bilo podobno pri tebi)
Navadnega mehanskega števca pa nimam viška. Le tisti, ki ima svinčeno plombo na vijaku, je pri hiši.

Cos fi je namreč cca 0.8, tako da pri namerjenih 280VA nanese približno 225W. Kar pa je še vedno odločno preveč. (mimogrede, navaden mehanski števec za gospodinjstva šteje le W in ne VA, ali se motim?) Poleg tega je ta poraba praktično konstantna, ne glede ali je bil kompresor pravkar vklopjen, ali pa že deluje nekaj ur in je sistem dodobra ohlajen.
Škoda, da zamrzovalna nima več nalepke s tehničnimi podatki, ampak kolikor mi je ostalo v spominu, je priključna moč 130W ter hladilno sredstvo R12 (dokaj podobno R134a, le zelo škodljivo ozonu...).
Še nekaj o zamrzovalni:
Kompresor je dvostopenjski, z intercoolerjem.
Tesnila na vratih po vogalih ne tesnijo. Gorenje pač...
Za problem nedoseganja dovolj nizkih temperatur je definitivno kriva izolacija, že davno prepojena z vodo. Že kar nekaj dni je odkar je odklopljena, pa še vedno kaplja iz omare...
Temperatura okolice ni presegla 25 stopinj (klet).
Nikoli še ni bilo karkoli čarano po sistemu (plin ni bil dodajan), sam hladilni sistem razen tega da ima preveliko porabo elektrike, deluje normalno (hladilna rebra hitro in konkretno zamrznejo po celi višini omare), kondenzator je sicer zmerno zaprašen, vendar ni krize.
Klikson dvomim da je v okvari, saj pri izklopu in takojšnjem vklopu ustrezno reagira in po cca 10 sekundah neuspelega poskušanja zagona kompresorja le tega odklopi za pribižno 10 minut.

Zadeva glede porabe je podobna pri 35 let starem hladilniku nazivne moči 90W.
200VA, 147W, cos fi 0.74.

Nova zamrzovalna omara pa se po deklaraciji sklada z rezultati mojih meritev. Deklariranih 130W verjetno doseže le ob zagonu "tople", odtajane. Ker kot smo že ugotovili, z nižanjem temperature poraba pada, v povprečju kuri 90W, cos fi 0,98÷1, duty cycle 1/3, predvidena letna poraba je "tu nekje" na 5kWh, v praksi nemerljivo oziroma nedoločljivo.
Glede na do zdaj napisano lahko le popravim svojo izjavo, da se bo nova omara izplačala v 3 letih. Trajalo bo res kakšno leto dlje.

Spotoma sem z novo igračo pomeril še obtočno črpalko centralnega ogrevanja, katera po dobrih 10 letih vztraja na deklariranih vrednostih, cos fi 0.99.

In še malo off-topic, da ne bomo samo o kompresorjih:
Moj komentar z omembo Samsunga se ni nanašal na kompletne izdelke, ampak le na kompresorje, kateri pa (vztrajam) so med tišjimi. Definitivno tišji od Danfossovih, kolikor sem imel priložnost poslušat hladilnike 5 let nazaj, ko sem bil razočaran nad Gorenjevim glasnim skropucalom, kateremu tudi vsaj vsake 2 leti crkne termostat.
Če že kritiziram Gorenje... Prav tako 5 let nazaj sem kupil top-model njihovega 70cm TVja, z vso opremo razen SAT sprejemnika. Ni minilo pol leta, ko se je zadeva znašla na servisu. Moram pa potrkat (knock-knock), od takrat dela brezhibno (z izjemo prirojenih napak). Aja, vsi podobni TVji (ene 5 komadov) za katere vem, so preživeli le po zaslugi intervencije serviserjev.
8 let star štedilnik, kombiniran elektrika-plin, okrog električnih plošč email razpokal kmalu po začetku uporabe, pečica greje neenakomerno (sicer malo bolje od prejšnjega, prav tako Gorenjevega, vendar 2 desetletji starejšega), že nekaj let opazna rja na spodnjem delu, pa ne plava v vodi...
Pralni stroj, sicer star 15 let, a je bil polovico tega časa tovarniško zapakiran, je pač čakal vselitve: prav tako rja po ohišju, vsake tolk se mu "sfuzla" in greje vodo do nezavesti. Rabi prisotnost odrasle osebe.
4 leta star multipraktik, 2x menjano stikalo za vklop. Redko uporabljan.
Kolegu je slab mesec po preteku garancije začel umirat pomivalni stroj. Elektronika. Na srečo popravljeno v lastni garaži.
Pohvalit pa moram ročni "mikser", kateri zvesto in lojalno opravlja svoje naloge že 8 let skorajda vsakodnevno.
Pravzaprav je za pohvalit tudi v tej debati omenjen 35 let star hladilnik, kateremu je edina hiba prevelika poraba. Posušen kondenzator najbrž, cos fi 0.74... Da ga je čas povozil je pa druga stvar.
Skratka, preden bom naslednjič kupil kaj od Gorenja, bom šel na kontrolni pregled (vsaj posvet) k ustrezno usposobljenemu delavcu zdravstvene stroke.

Mimogrede, če koga zanima taglavni predmet te debate, torej 300 litrska zamrzovalna omara z dvojimi vrati, prebito izolacijo in preveliko porabo - mu jo šenkam icon_smile.gif

Lp

/edit: popravljen url
/edit #2: se da Toporišiču preprečit dostop do URLjev?
/edit #3: meritve na TV in inverterski klimi sem omenil ravno zaradi kapacitivne obremenitve, torej zaradi cos fi teh naprav, kateri seveda tudi obstaja.
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
reber
Administrator
Administrator


Pridružen/-a: Sat Dec 2001 1:00
Prispevkov: 3374
Kraj: Bled

PrispevekObjavljeno: Sunday, Aug 06, 2006 8:17    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Merilnik porabe ki si ga uporabil naj bi bil dokaj točen. Pravim, naj bi bil, v kar pa nisem zelo prepričan, ampak velike napake gotovo ni, v to ni dvoma. Glede na to, da ima kompresor, oziroma motor dokaj lepo tokovno krivuljo, bi morala biti meritev temu primerno natančna.
MadMax je napisal/a:
Nova zamrzovalna omara pa se po deklaraciji sklada z rezultati mojih meritev. Deklariranih 130W verjetno doseže le ob zagonu "tople", odtajane. Ker kot smo že ugotovili, z nižanjem temperature poraba pada, v povprečju kuri 90W, cos fi 0,98÷1, duty cycle 1/3, predvidena letna poraba je "tu nekje" na 5kWh, v praksi nemerljivo oziroma nedoločljivo.

S tole trditvijo pa se ne strinjam. 5kWh ne bo pravi rezultat. Če praviš duti cycle 1/3 je to 90W*8ur, to znese 263kWh na leto. Ampak skrinja ne deluje 8 ur na dan, kvečjemu nekaj ur, recimo 4 ure na dan, da razpolovimo to na 130kWh.

Še enkrat pravim, da si z Gorenjem očitno imel smolo, jaz pa nasprotno, imam zelo veliko srečo in mi Gorenjevi izdelki odlično in brez napak zelo dobro služijo. Tako hladilna omara kot hladilnik sta tiha. Hladilna omara je tista s 3 predali je tako tiha, da jo komaj slišim tudi če sem poleg nje in to sredi noči v največji tišini. Hladilnik se pa sliši če deluje, ampak to samo sredi noči v največji tišini se sliši zagon in nekaj sekund pretakanje plina, ko pa se sistem umiri pa je tih. Seveda se sliši le v bližini in samo ponoči, je pa večja mrcina, preko 200 l hladilnika in še 2 polici zamrzovalnika, je pa na 1 kompresor. Pa pustimo to, katere znamke so dobre, tudi najboljšim se zgodijo napake.

Cenzura besed na forumu očitno tudi v url-jih deluje, zato sem sporno besedo odstranil v skladu s pravili in predlogom glede neželjenih učinkov cenzure.
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
MadMax
Častni član
Častni član


Pridružen/-a: Sun Sep 2002 23:05
Prispevkov: 678
Kraj: Črnomelj

PrispevekObjavljeno: Sunday, Aug 06, 2006 11:28    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

S "tu nekje na 5kWh" sem mislil seveda +/-5.
Deklarirano porabo ima 0.74kWh/dan, se pravi 270kWh/letno.
Je pa ta poraba zelo odvisna od stopnje hlajenja, kar sem spet sprobal (madonca, a res nimam kaj pametnejega počet? icon_smile.gif ).
Če je recimo nastavljena na stopnjo 2 (cca -24÷-20°C), bi bila letna poraba okoli 240kWh, pri hladnejši 3. stopnji (-28÷-24) pa zraste poraba že na 310kWh.
(proizvajalec v navodilih priporoča nastavitev med 2 in 3, kar pomeni da se "najdemo" nekje v toleranci tistih 5kWh, za katere sem se nerodno izrazil.
Gre spet za moje meritve, polna in temperaturno "umirjena" omara, z odpiranjem 2x dnevno po ene 15 sekund.
Koneckoncev te številke niso nevem kako uporabne, pa vendar nam dajo približen vpogled v možnost, kje lahko še prihranimo kakšnega jurja na leto icon_wink.gif
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
reber
Administrator
Administrator


Pridružen/-a: Sat Dec 2001 1:00
Prispevkov: 3374
Kraj: Bled

PrispevekObjavljeno: Sunday, Aug 06, 2006 20:16    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Pravzaprav je to zelo pametno početje, tole merjenje in računanje. Večina ljudi namreč sploh nima pojma ali pa jih ne zanima, kam gre vsa tista elektrika, ki jo plačamo. Včasih energijo porabljamo za brez veze in če bi za kakšno stvar vsaj malce povarčevali, bi v enem leti privarčevali recimo za nekaj prešernov, to pa je že kosilo v gostilno za eno družino (ne preveč požrešno) Komu je bolje dati? elektru ali sebi v želodec icon_wink.gif
Ali je res nujno imeti v skrinji bolj mraz kot -24st, lahko da je povsem dovolj -20 ali -22 stopinj. Seveda pa je zelo odvisno od vrste hrane ki je shranjena noter in seveda od časa, koliko časa bo hrana shranjena ali pa predvidoma shranjena.
Hlajenje je podobno kot kurjava, bolj hladiš ali kuriš, več energije porabiš. Za hlajenje je neka meja nujna, za kurjavo pa ... icon_rolleyes.gif
In če vse dobro preračunaš, res ugotoviš, da je nakup nove in varčne naprave močno upravičen.

Pred leti sem doživel, da sem na kosovnih odpadkih, ki je bilo v našem koncu ravno odmontiral en malce večji kompresor iz ene skrinje, rabil sem za kolega, za ene poskuse ... Mimo pride en tip in se kmalu zapleteva v pogovor, pa pravi on, da se tudi staro skrinjo ali hladilnik splača popravit, pa te zadeve, jaz pa sem trdil da se ne, saj popravilo ponavadi ni poceni, pa da je naprava še vedno stara in lahko kmalu spet crkne. Bolje je kupiti novo, pa imaš garancijo, hladilnik na primer je bolj varčen ... pa pravi tisti tip, kaj pa če nekdo ne more kupiti? ja, to je res problem, ampak to nekako ne bi smel biti izgovor, saj z nakupom nove nič ne izgubiš, če razmišljaš za nekaj let naprej, za od danes do jutri je kmalu v redu, ampak dolgoročno ... Zakaj pa nekdo ne more kupiti je pa druga stvar, lahko da res ne more, po navadi pa so že vsi v limitih dolgo časa, ampak ne zaradi slabih plač, ampak zato, ker ne znajo delat z denarjem. No, to je že druga tema icon_wink.gif mi smo v tej temi ugotovili in dokazali, da je za hladilno napravo smiselno staro napravo odstraniti, čeprav še deluje.
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo    Kazalo po Elektro-N forumu -> Energetika Časovni pas GMT + 1 ura, srednjeevropski - zimski čas
Stran 1 od 1

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
You cannot attach files in this forum


Powered by phpBB 2.0.0 © 2001 phpBB Group


Design: Znida Spletno oblikovanje
Copyright by Elektro-N
Vse pravice pridržane!
ISSN 1581-0674

Iskanje po strani:

Iskanje PDF:
(isci direktno ime cipa BREZ presledka npr.: "TDA7294")

Pravila!